Followers

Tuesday 26 June 2012

seorang imam

seorang imam tak bisa cerewet dalam memilih makmumnya, tapi makmum berhak untuk cerewet untuk memilih imam mereka. Hal ini sangat mudah, kerana imam dipertanggungjawabkan untuk membimbing makmum dalam solat.

hal yang cukup mudah difahami tapi kenapa aku masih lagi terawang - awang...Kehadiran mu membuatkan ku bahagia, tapi pada masa yang sama aku derita dengan kelemahan diri sendiri. Mungkin kau tak mengerti, di waktu magrib tadi, air mata aku meruntun jatuh dalam sujud rakaat ketiga. 

aku masih lagi tidak yakin dalam membimbing siapa2 dalam solat ku. Bagaimana aku ingin dipertanggungjawabkan untuk membimbing mu....

aku takut kehadiran mu sekadar pinjaman Allah, untuk menyedarkan betapa banyak khilafnya diri ini. Tapi pada masa yang sama aku teringin memiliki mu. Tapi wajarkah seorang fakir agama menerima sebuah permata ciptaan Mu Ya Allah...


No comments:

Post a Comment