Followers

Tuesday 12 June 2012

aku mintak maaf



Sejak duduk rumah ni, kerja kat ladang, life aku banyak dipengaruhi cara hidup orang Indonesia.  Seperti kebiasaan lagu – lagu dangdut kappalo sering berkumandang di telinga.  Semua ni gara –gara Yanto yang suka melayan dangdut sambil bekerja.

Indonesia dan dangdut, ibarat laptop dan facebook, tak perfect sebuah computer riba kalau facebook tidak menghias screen.  Begitulah rentak hidup mereka.  Lagu Dangdut kagen band, via vallen dan mas idayu memenuhi senarai lagu di handphonenya.

Aku pun layan gak la sekali sekala.  Aku suka layan lagu cinta 100 percent dari Mas Idayu. Mungkin sebab aku suka lagu tu cam mengagungkan cinta seorang lelaki.  Agak terhibur la dilayan  oleh lelaki yang single cam aku ni.

Dulu orang kata, orang lelaki mulut manis, lidah tak bertulang, ibarat menanam tebu di tepi bibir. Tapi aku rasa mostly, perempuan yang banyak buat cam tu.  Dulu janji tak kan melukai apa semua. Last – last sama je. Hahahaha. Tak pe, pengalaman beb,.



Sejak single ni, memang la rasa sunyi. Aku pernah tanya kawan baik aku, (perempuan) apa rasanya bila terasa sunyi. Dia kata dia sedih, kadang – kadang cemburu pun ada bila melihat kawan – kawan mereka dilayan baik oleh teman lelaki. Erm.  Sejujurnya, aku pun rasa macam tu. Aku rasa sunyi kalo duduk di depan laptop sambil mengarang blog ni, tengok handphone, tak de msg mahupun call. Tapi bila aku baca buku “jangan bersedih, kebahagiaan bersama mu”. Ko akan mula paham kenapa Allah bagi ko kesedihan sebab dia nak bagi ko pengajaran.

Pengajarannya? Biarlah aku je yang tahu.

Aku tengok gambar – gambar time aku praktikal dulu. Aku rasa aku rindukan murid – murid aku. Betul orang cakap, nakal – nakal kanak – kanak pun, mereka tak akan melukai hati kau seperti orang dewasa. Kanak – kanak tak pandai berjanji, tapi mereka lebih pandai menghargai.  Tak pe anak muridku, naik cuti ni cikgu datang lawat korang ea
.

 Aku layan seindah sakura petang tadi, entah ape cerita, fahrin tu sebut satu dialog “ kita terlalu memikirkan kesedihan hari ni, tapi kita lupa kebahagiaan akan datang”. Ok, aku admit, slow by slow aku kena move on. Sorry, aku terpaksa amik tindakan cam ni. 



Aku teringin nak bina satu life dengan seorang perempuan yang betul – betul komited nak bina satu keluarga yang bahagia. Boleh dan sanggup hidup susah dan dan senang dengan aku.  Dia boleh terima baik dan buruk aku. Dan paling penting, dia boleh menghormati keluarga aku. Tu je, tak banyak.

Abah aku perasan aku cam sedikit sunggul, bukan apa, nak ajak kawan – kawan main futsal, semua belajar kat u, tak pun tengah kerja.  So aku lepak dengan Yanto, Aku try ignore lagu – lagu sedih, gila apa, ko dah sakit perut, ko makan julap lagi. Lagi la meragam kan?  So move on~

Kepada orang sana, sorry, bukan aku tak boleh nak jadi kawan kepada bekas kekasih lama. Tapi ada tempohnya, mungkin kerana ego aku tinggi dan hati aku mudah terluka. Boleh nak jadi kawan, but it takes years to cure this pain. Ex aku no 1 dan 2 tu amik masa dua tiga tahun untuk jadi kawan. So apa kata ko amik masa ni, untuk balik semula ke ex ko. Itu yang lebih baik kan?

Jangan la risau, aku tak benci kau, Cuma aku rasa aku terlalu pentingkan diri, aku nak jaga hati aku sendiri sebab tiada orang lain akan jaga hati ni. So lupakan kenangan lama, Jangan simpan gambar – gambar aku lagi sebab tu akan melukakan lagi hati ko.

Ape – ape pun aku doakan ko bahagia dengan ex ko~ amin 

No comments:

Post a Comment