Followers

Saturday 2 June 2012

bf dingin? buat dia cemburu. habis cerita



Boyfriend aku tak setia, boyfriend aku tak pedulikan aku, boyfriend aku ni, boyfriend aku tu, semua luahan yang hampir sama dari setiap kawan perempuan yang dok luah masalah kat aku.


Aiseh….empunya badan pun hadapi masalah ni, tapi aku lelaki la kan. So aku tak pandai nak selesaikan masalah dari perspektif orang perempuan. Tapi bak kata pepatah, hanya buaya yang mengenal buaya. So boleh la aku bagi beberapa tips yang mungkin korang boleh guna pakai untuk lembutkan hati bf korang.

Lelaki, naluri sebenar dia, mengejar.


Ada satu benda yang perempuan kadang – kadang tak sedar, yang lelaki ni, nalurinya pemangsa, kami suka mengejar. Mengejar dari skop macam mana? Bukan mengejar pastu gigit korang. Mengejar ni, lebih kepada nak mencuri perhatian dan hati korang sekaligus.
Kalau korang perasan, di awal perkenalan, lelaki ni biasanya lebih aggresif dalam proses bercinta. Demi cinta, jangankan gunung sanggup didaki, lebuh raya pantai timur pun sanggup mereka redah, demi mengejar cinta korang. Aku masih ingat kawan aku, dia ni smoker, heavy smoker, tapi sebab nak call awek dia yang guna no lain, sanggup dia berpuasa hisap rokok semata – mata nak cover top up awek dia. Gila sweet kan. Hampeh

Tapi lepas dah dapat, sebulan, dua bulan, tiga bulan, call pun jarang – jarang, sms pun sekali sehari, dia pun lebih teruja layan awek lain dari awek yang dia ada sekarang ni. sekarang pun layan hisap dunhill balik. Hahaha.

Korang mesti perasan yang lelaki di awal perkenalan sangat – sangat sweet, termasuk aku. Everyone tries to show the best thing in front other in early relationship. Itu betul. Termasuk korang. Tolong jangan deny. Semua akan berlaku baik, tapi korang tak tahu, lelaki ni merupakan mahluk yang sangat talam dua muka kadang – kadang. Bulan pertama dia akan cakap, koranglah gadis paling cantik yang dia pernah ada, tapi mungkin korang tak perasan, dia dah cakap cam tu dengan ex – ex lain sebelum ni.


Aku biasa dengar, perempuan akan cakap macam ni “ dulu, dia yang kejar kita, sekarang dah dapat, terus sepak ke tepi, ingat aku ni bola sepak ke?” Mesti korang setuju kan? Once lelaki dah berjaya dapat perhatian dan hati korang, slowly, dia akan abaikan ko sementara demi focus pada benda lain. Jangan salah faham. Bila dia abaikan korang, tak bermaksud dia tak sayangkan korang, dia cuma perlukan sedikit masa untuk bersendirian.



Kalau korang perasan, kebanyakkan lelaki ni, suka berahsia, korang biasa bercerita dan berkongsi masalah korang dengan bf korang, tapi kalo korang perasan bf korang jarang –jarang bercerita masalah peribadi dia dengan orang lain, even gf dia sendiri. Aku? Aku tak, kalo ada benda yang aku rasa tak kena, aku akan cari someone untuk aku berkongsi pandangan dalam menyelesaikan masalah aku. Cuma kadang – kadang, aku lebih perlukan seorang kawan dari seorang teman wanita untuk berkongsi masalah.  Sebab bagi lelaki, teman wanita bukannya tempat untuk berkongsi masalah, tapi untuk bermanja dan berkasih sayang.


Jadi, macam mana nak dapatkan semula perhatian si dia? Senang je, timbulkan lebih banyak cabaran, buat la bf korang sedikit jeles.  Aku tahu cara ini sangat kejam, memang pun.  Tapi cara ini yang paling berkesan untuk membuatkan bf korang  bertindak di luar paras normal.


Kadang – kadang, ex bf korang yang pernah tinggalkan korang, akan kembali semula, untuk mendapatkan korang, kerana perasaan jelous ni. Lelaki adalah mahluk Tuhan yang hanya pandai menghargai sesuatu kehilangan lebih dari sesuatu nilai di sisi. Bila lelaki hilang perempuan yang dia sayang, dia akan meronta, dia akan jadi gila separa sedar, dan adakalanya tindakan – tindakan dia itu boleh membahayakan diri dia dan orang lain.

Jadi nampak tak penerangan aku bagi di atas, bila korang rasa bf korang mula abaikan korang. Jual la sedikit mahal, jangan tawar murah. Buat cerita yang ada mamat baru tu kerja kat tempat ko. Orangnya handsome, hidung mancung, tinggi lampai sampai cecah syiling dan paling best mamat tu cam ada hati kat ko. Bila bf ko dengar cerita cam tu, even aku pun cemburu, mula – mula memang la cam gaduh sikit. Tapi percayalah, dia akan rasa jarak hubungan korang semakin jauh. Time tu la lelaki akan mula sedar, dia perlu lakukan sesuatu supaya ko tak tinggalkan dia.

So back to the main instinct, pemangsa suka menggejar. mereka tak suka dikejar, mereka rimas. Tapi bila mangsa dah mula berlarian, mereka akan kejar semula.

Senang je kan. Aiseh, aku rasa lepas jadi cikgu ni, aku nak amik master then apply jadi counselor dan perunding motivasi sebab aku rasa aku sangat expert bab – bab gini.  Bila bf ko tahu lelaki yang korang cerita tu rupanya seorang bangla kerja cleaner, mesti dia benggang


No comments:

Post a Comment