Followers

Monday 25 June 2012


Aku tutup buku 'Mengatasi Rasa Marah', hasil nukilan Dr Fadzilah Kamsah. Melihat Jam di handphone menunjukkan jam 2.15 pagi. Mungkin penyakit tidak boleh tidur sudah mula menghantui diri. Sementara melihat screen laptop. Terasa sunyi di waktu malam,  ops, maksud aku, awal pagi. Si dia sudah tidur dan sms terakhirnya menguntum senyuman di wajah ku.

Ya,  aku sudah tidak lagi keseorangan, aku suka perasaan ni, Cuma aku takut untuk kecewa, kali berapa pun aku tak tahu. Malam merenung masa depan, mungkin bagi umur 22, adalah menjadi perkara biasa untuk golongan seperti aku. Mencari erti makna hidup, di samping mengira – gira waktu sekiranya umur aku tidak panjang.

Alhamdulilah, jalan aku rasa dipermudahkan dari setiap perkara. Kita sering merungut akan sesuatu musibah, rasa kesunyian dan kebuntuan sering merajai diri. Namun kita lupa pertolongan Allah itu ada walaupun acap kali aku melupakan perintahnya. Hidup seperti kebudak – budakan, namun aku sedar maut sering merindui untuk bertemu. Dan jika saat itu menjelma, adakan aku akan bersedia?

No comments:

Post a Comment