Followers

Thursday 21 June 2012

kau cari yang cantik atau yang dengar kata?

Semua lelaki cari perempuan cantik? itu fakta, kalau ko tengok berapa ramai kawan perempuan ko berhias semata - mata untuk kelihatan cantik di pandangan mata lelaki. Baik pakaian, make up, dan minyak wangi, semua itu cuma satu cara untuk menarik perhatian kaum adam.

balik pada tajuk asal, cari yang cantik atau budi bahasa? Check balik definisi cantik kamus dewan edisi terbaru

cantik

  1. sangat menarik apabila dipandang (berkenaan (dengan) orang perempuan, rupa muka, bangunan, benda, pemandangan, dan lain-lain), sangat elok (bagus, molek)
    Ayat: gadis yang cantik ; barang-barang perhiasan yang cantik ; bagaimanapun cantik nya satu-satu rancangan, tidak akan berjaya jika tidak diturut kehendak rancangan itu dengan ikhlasnya
Pernah tak korang dengar peribahasa moden 'yang cantik tu lah susah nak jaga, dan yang paling gorgeous itu adalah paling tinggi maintenance nya. Tak pernah? anggaplah itu peribahasa individu.  Cantik bersifat subjektif, itu betul. Takrifan kecantikan seseorang wanita berbeza mengikut klasfikakasi standard dan penilaian seorang lelaki. Jika kau seorang wanita, dan kau seorang yang boleh dikelaskan sebagai orang yang cantik, jadi ko patut bersyukur.



Ramai wanita ingin kelihatan cantik kerana perhatian seorang lelaki dan orang awam. tapi mereka lupa kecantikan fizikal itu tidak kekal dan bersifat sementara. Semua benda yang baru akan buruk, dan semua individu yang cantik juga akan kerepot. Jadi bagi aku, jika wanita itu cantik, itu hanya luaran, dan aku seorang yang jujur, jika wanita itu cantik dari pandangan aku, aku pujinya cantik, tapi aku juga manusia yang berhati perut, jika seorang wanita meminta pandangan tentang keindahan dirinya, satu coment ikhlas dari ku, ' kau cantik dan percayalah make up hanyalah pembantu, kau tetap indah tanpa mereka (bahan kimia).


Semua orang suka awek yang cantik, tapi perempuan selalu terlupa yang lelaki lebih perlukan isteri yang dengar kata dan taat setia. Aku bukannya alim, dan tak lupa gak aku lelaki yang tak kurang setannya, tapi untuk mencari isteri, aku prefer yang lebih dengar kata, pandai jaga tutur bicara dan kecantikan asli seorang wanita lebih terserlah apabila dia menumpahkan kelembutan dan taat setianya pada si suami.




Adakah aku seorang yang jiwang malam ni? tak juga, to be realistic, kecantikan dan ketampanan seseorang individu itu tidak kekal, tapi budi bahasa dan perangai yang baik itu lebih bersifat tahan lama. Pipi awek kau gebu pada awal remaja 20 an, cukup 50 tahun yang gebu tu sama ada akan montel dan tembam, atau yang tinggal hanya tulang pipi, buah dada yang mantap pun akan jatuh, bf ko ada six pack?  after 40 years, yang tinggal hanya 1 pack, dan aku mungkin salah seorang dari padanya.

Back to the main topic, kau cari yang cantik atau budi bahasa?  macam pak cik aku cakap, nak cari isteri, cari yang dengar kata, yang boleh kau harapkan untuk jaga kehormatan keluarga sama ada kau ada atau pun time kau pergi out station. Carilah seorang wanita yang bersifat keibuan, yang boleh mendidik anak - anak kau. Biarlah dia tak score markah 9 per 10 kecantikan kulit macam iklan pencerah muka, tapi sekurang - kurangnya dia score gred A + dalam pengurusan rumah tangga. 




Cakap kosong tak guna gak, aku tengok pak cik aku selalu out station, tapi anak - anak dia semua menjadi, sebab orang rumah dia memang pandai mengurus semuanya.  Result exam anak - anak dia semua cemerlang, dengar kata dan sebagainya. Kita belajar dari pengalaman orang. Yang baik kita jadikan tauladan, yang buruk kita jadikan sampah, kitar semula supaya ia boleh dijadikan pengajaran yang berguna buat kita semua.

nota de kaki: apakah itu perkahwinan bagi perspektif aku? perkahwinan adalah penyatuan dua individu yang berbeza jantina yang telah melalui prosuder yang betul, secara amnya adalah nikah. Perkahwinan adalah mengenai bagaimana dua individu tersebut bertolenransi membina kepercayaan dan komitmen dalam menghasilkan sebuah keluarga. perkahwinan secara amnya adalah bermula apabila, si lelaki melafazkan, aku terima nikahnya, dan terhenti sejenak apabila, satu hari nanti, si suami atau si isteri cakap dalam hati, aku mandikan jenazah kau hari ni, dan tunggulah, aku akan menyusul tak lama lagi. 

mode: jiwang tak masal~.

No comments:

Post a Comment