Followers

Tuesday 19 June 2012

mari merepek di awal sem



Damn….one word that would describes everything. Aku sebenarnya agak depressed la dua tiga hari ni. Masalah family, mak aku eksiden sebelum ni, so aku ngan abah kena uruskan semuanya, dari proses amik kereta dari balai, hingga ke bengkel. Good thing, kawan – kawan kelas aku sangat memahami dan dorang sanggup cover hamba Allah yang sorang ni untuk dua hari attendant.

After two days absent without any m.c, aku rasa benda yang melibatkan eksiden kereta mak aku tu 90 % dah setel. Aku pun slow talk dengan abah, orang nak balik maktab, dorang rindu dah tu. Dorang tu to refer kawan – kawan kelas aku. Kitaorang da empat tahun bersama, belajar satu bumbung, duduk bawah dua air cond, mengadap muka lecture yang sama tiap – tiap sem. So boleh disimpulkan kita orang ni dah macam 1 family.


Aku amik tiket bas mayang sari, pukul 9.00 malam ke kuala Terengganu, dan macam biasalah, disebabkan aku ni bakal cikgu yang kononnya mesra alam. Setiap kali naik bas je, mesti dapat kawan baru. One thing for sure, orang boleh nilai seorang cikgu dari segi percakapannya.  Normaly, kalo dengan stranger, adab tu biasalah aku jaga, cakap dengan tone lembut, sopan santun tu kena ada, even stranger tu merupakan seorang apek yang berpakaian seluar pendek dan ber tshirt pagoda.


Tapi kalo dengan member, tak de punya aku nak berlembut, nak – nak perempuan, lagi sedap aku bagi kutukan. Mungkin sebab orang johor, lagi rapat seseorang, lagi kuat kutukan. Itu fakta dowh~


Sebelum naik bas, abah aku suh aku cari jodoh, kalo boleh junior – junior maktab. Aiseh, itu kalo junior nak kat aku, kalo tak nak? Tak kan aku nak promote diri cam calon jpp waktu proses pengundian.

Recently,  aku terpaksa berkasar dengan seseorang, mungkin sebab aku memang tak nak ada apa- apa hubungan dengan dia. Sometime dia kena sedar yang seorang gadis tak boleh memiliki dua perhatian dari dua lelaki yang berbeza. Salah seorang pasti akan terluka. Biarlah dia nak marah ke, terasa ke, yang aku pasti di akhir sem nnt, boyfriend dia pun mesti paham tindakan aku ni kenapa. Aku bukan perampas yang akan merampas akan sesuatu yang ditinggalkan dan aku tak amik hak orang.

Bagi aku, Tuhan maha adil, even aku yang banyak dosa ni, Tuhan masih lagi amik berat, aku sedih sebab dia, tapi akhirnya Allah bagi lagi rezeki lebih melimpah ruah. Pointer aku 3.78 sem lepas, seriously aku pun tak jangka, gila apa, aku leave hall 30 minutes earlier, yet result macam budak yang jawap paper tebal 8 muka surat. Kadang – kadang kita tak jangka kan? Sebab tu orang cakap, jodoh, rezeki, maut semua di tangan Tuhan.

Last msg dari dia, kami bahagia bersama, dia pun dah berubah dan bla blab la ( hello, ko dulu pun pernah bahagia ngan aku gak). Err….seriously, aku tak kisah dan tak amik cakna, korang nak bahagia, nak tergolek ke ape? Itu bukan urusan aku. Aku ada fixed future aku sendiri. Bukan niat nak takbur, ko rasa bahagia dengan situasi cam ni? Come on, ex ko budak maktab, aku pun budak maktab, permikiran kami tak sama, tapi one thing for sure, kenapa nak amik gadis yang tak tetap pendirian untuk dijadikan isteri? Nasihat aku, kalo tak nak ditinggalkan untuk kali kedua, (macam dia buat kat ko dulu) ko belajar betul – betul, masuk u. Cuba elakkan kolej atau pinjaman ptptn yang maksimum.Jangan jadi wanita yang tak boleh hidup tanpa lelaki, tapi jadilah perempuan yang lelaki perlukan sebagai teman hidup. Ada beza ok

Aku ? aku hanya berdiri di atas pentas dunia, aku tak mengimpikan syurga dan tak bersedia untuk neraka. Tuhan maha adil dan saksama, tapi kalo ko terus lalai dan terleka, tak mustahil untuk dia tinggalkan kau untuk kali kedua. Daa.. I close my case

No comments:

Post a Comment