Followers

Sunday 25 December 2011

sedih? tu semua perkara biasa

Bulan 12 tahun ni memang tough sikit la bagi aku. Banyak benda aku hilang, macam- macam, tapi pas pikir2 balik semua ni ujian. Tuhan nak duga kita, kita ni hambaNya yang kuat atau tak. Baik kita ni jahil atau alim, kaya atau miskin, cerdik atau bodoh, semua manusia tu mahluk ciptaanNya takde siapa terlepas dari ujianNya.

aku ni da la jahil, fardu ain pun kadang - kadang skip, kaya x la, sederhana je, tapi baru aku tahu, Allah nak uji kita sbb nak dengar rintihan kita dalam solat kita, mintak pentunjuk ape semua. Dia Maha Pencipta, rindu mendengar suara hamba - hambaNya, meminta pertolongan dan petunjuk KAN Allah tu Al Rahman Al Rahim maha Pengasih dan maha Penyayang, .....aku tak tau korang cam mane, tapi bila aku serahkan segala kesedihan pada Maha Pencipta, aku rasa bahu aku dah ringan, kepala aku dah tak serabut, jiwa aku tenang.

No comments:

Post a Comment