Followers

Saturday 3 March 2012

untitle

Jari jemari rakus menghentam keyboard dengan pantas seiring dengan idea dan luahan perasaan yang terbuku di hati. Setakat menulis luahan perasaan, apa la sangat permikiran ilmiah yang diperlukan? Sekadar menulis kerana aku sedar naluri menghentam orang itu sudah sebati di dalam diri. Penggunaan kata – kata kesat pastinya dapat menikam tuju ke hati yang membacanya. Lalu ditarik halus agar bisanya merebak ke ulu hati dan perlahan – lahan ke urat saraf.



Tapi aku tahu aku tak sekejam itu, cukuplah dengan kata – kata sedikit berlapik dilapisi dengan sopan keturunan. Tidak perlu rasanya aku menyusun kata – kata nista, kerana aku tahu kau juga manusia. Tak suka dilayani dengan cara jijik dan hodoh perlakuan. Cukuplah kau tahu, aku juga insan seperti mu. Makan nasi bersulamkan lauk, manakan tidak aku terasa dengan perangai mu serupa beruk?


Mode: layan lagu dangdut via vallen . 123 kali. 

No comments:

Post a Comment