Followers

Thursday 19 July 2012

bosan~



Aku buka link blog aku, then suddenly keluar benda alah ni.


Aku pasti korang yang betul – betul berani je akan masuk redah gak 

Aku biarkan terus benda alah tu di situ. Mungkin itu satu petanda tuk aku, untuk simpan yang tersurat untuk mereka betul – betul ikhlas berkawan dengan aku.

Aku baru beli camera poket baru. Even aku guru seni, aku tak rasa aku ada bakat untuk ambik gambar, apatah lagi  menggunakan camera Digital Single lens reflect sebagai teman yang boleh digantung ke leher dan dibawa ke hulur ke hilir.

Nikon CoolPix s2600, same colour cam dalam gambar tu


Bagi aku, seni tidak terhad kepada fotografi berbantukan camera yang mahal - mahal. Kemahiran untuk merakam gambar dari perspektif yang baik juga perlu dititikberat. Dan yang penting adalah bagaimana seorang pengiat seni fotografi menimbulkan persoalan dan menyampaikan mesej dalam karya beliau.( Alasan dari orang tak mampu)


Bulan puasa ni, aku bukanya dengan berpuasa di rumah sewa, dan gambar di bawah adalah bilik yang aku sewa seorang bermodalkan rm 80  Agak selesa kerana hanya aku, tiada orang lain, dan keselesaan itu diserikan dengan kemudahan internet yang agak laju.



Housemates aku lain tanya, kenapa tak balik? Jawapannya, sebab aku dah balik minggu lepas. Lagipun selang 23 hari, aku akan balik kampung juga. Aku pun dah bagitahu abah yang aku tak dapat balik berpuasa bersama. Pastinya adik perempuan aku yang sulong tu akan merungut sebab aku tak balik untuk sambut birthdaynya yang jatuh 24 Julai ni. Sorry lena, nanti aku balik bawak hadiah, tu pun kalo duit aku cukup. Hehehe




Entah apa mimpi, semalam aku layan drama korea dalam external Luqman. ERK….percayalah, aku di tahap kebosanan yang agak melampau time tu. Selak punya selak movie dalam list filenya, tetiba keluar file “my girl”. Ok sila muntah. Aku pun layan, dan layan dan layan hingga habis semua episod dan akhirnya Gok Chan dapat gak bersama heroinnya. Aku suka time part kalo ada part yang sedih tu diselangi dengan lagu Sang-eo-reul Sa-rang-han In-eo 


Hahaha, anept malek, apa ni wei? Sila sedar diri. Gua bukan remaja lelaki hingusan yang dok leleh ngan drama – drama korea ni. Ok di saat aku khatam drama tu semua, aku mula sedar diri dan hidup perlu diteruskan sebagai Lelaki Melayu. No wonder ramai taste gadis Melayu leh terlintuk tengok lelaki kulit putih, err, maksud aku cerah.   Muka hero sorang- sorang cam awek plak aku tengok.

Aku bosan, tapi aku tau kelapangan tu sebelum kesibukkan. Pastinya minggu depan aku akan sibuk dengan urusan praktikal dan sekolah. Sejujurnya aku lagi suka mengajar di sekolah, dan aku lagi suka kalau time tu aku dah grad, leh dapat gaji cam kawan – kawan aku yang lain.

itu je bebelan tuk hari ni.  

mode: rindu kat  dia...rindu sangat....

No comments:

Post a Comment