Followers

Wednesday 16 November 2011

tanggungjawab

Ok....baru lepas jawap paper final. Tomorrow ada satu paper lagi. hehe


Sebenarnya, aku tulis blog ni sebab aku rasa bosan,  duk terperap kat uma sewa. kejap - kejap online, pastu offline. Sure meaningless. Aku tak tau korang punya aktiviti kat rumah sewa, asrama, kolej kediaman cam mana, tapi bagi aku., benda yang paling tak seronok dalam hidup ni adalah bila kehidupan kita tidak dipenuhi dengan apa - apa aktiviti.


Setakat ni, aktiviti aku kat Terengganu, makan, buat assignment, tdo, makan, buat assignment, tdo, lepas tu final. Itulah rutin aku kat Terengganu. Memanglah relax kan. tapi aku ni jenis outdoor punya orang. Walaupun aku kaki online, tapi kalo member ajak pg mancing ikan, berenang ke, sure aku akan join sekaki. Kalo nak ajak aku lepak kat bandar.....aku mungkin pikir dua tiga kali kot. Serius, entah apa yang dikejar kat bandar tu, aku pun tak tau. 


Biasanya aku kalo duk rumah, of course, aku tak tido kat rumah, dalam seminggu tu, hanya 2 3 hari je aku tdo kat uma kerana hari selebihnya aku tido kat kebun. Kenapa?  hehe. Aku kan pekebun kecil kecilan, buat duit sikit - sikit tanam pokok pisang, tanam pokok cili, bagi lembu makan, cari daun sawit untuk kambing. Tolong naikkan buah sawit ke dalam lori . Benda - benda tu pengalaman yang aku dapat start dari aku kecik, sampailah sekarang. (SERIUS AKU RASA NAK BALIK MUAR SEKARANG NI)




Like other normal Johorean males macam aku, I means, remaja lelaki yang berasal dari Johor. Mestilah parents akan harapkan kudrat kami dalam menolong keluarga. Jangan salah faham ok, aku tak maksudkan lelaki Johor ni serba serbi rajin. Just from what I see, Budak - budak lelaki Johor ni kalo umur dah nak masuk 20 an, dia akan rasa sedar tentang peranan dia pada keluarga. I means, kalo yang tak sambung belajar tu akan mula berjinak - jinak buat kerja - kerja sampingan, cari pengalaman, cari duit untuk sara keluarga. Serius....Umur 20 hingga 24 tu, yang kaki rempit dah start jadi mekanik, yang kaki lepak - lepak, dah mula kerja kat kilang buat o.t. Yang samseng - samseng dah mula try nak masuk jadi polis bantuan.


Cuba ko tanya member - member ko dari Johor (mungkin bukan semua) cuti ni korang buat ape? Of course, paling - paling palat pun diorang akan jawap aku tolong mak aku kemas rumah. heheh (lelaki kemas rumah, tak salah ok) . OK. maybe aku agak judgemental, bukan lelaki dari Johor je, maybe semua lelaki pada umur ni dah mula sedar secara holistiknya terhadap tanggungjawab mereka pada keluarga

No comments:

Post a Comment